יום שלישי, 15 בדצמבר 2015

תמונה שנייה וניתוח

תמונה שנייה וניתוח

הדוח האלטרנטיבי של עמותת "לתת" מציג את המציאות קודרת של העניים בישראל: כמעט מיליון ילדים סובלים מעוני, יותר ממחצית מהקשישים הנתמכים סובלים מרעב ו-72% מהחולים העניים מוותרים על תרופות.


צילום: נתי שוחט,פלאש 90

מקרה זה מסווג לז'אנר התיעודי מפני שהנתונים אשר מופיעים בכתבה חשובים מאוד והציבור צריך לדעת מה מצב החברה כמו כן גם מה מצבה הכלכלי ועל מה נאלצים לוותר עניי המדינה בשביל לחיות חיים בסיסיים.

החלטתי לנתח לפי מודל חמשת השלבים:


1)התייחסות אישית-באופן אישי התמונה מעוררת בי עצב ובעיקר מחשבה על כל אותם האנשים שנאלצים לחפש בפחי האשפה זה גורם לי להרגיש רע עם עצמי כי אני חיה יותר טוב מהם באיזה שהוא אופן,ומעורר בי רעיונות לנסות לעזור לכמה שיותר אנשים כאלה אם זה לחיילים שאין להם מה לאכול בבסיס או בבית,אם זה לניצולי שואה שמתקשים לחיות במדינה או כל בן אדם אחר שנמצא מתחת לקו העוני.

2)היבט דנוטטיבי-זווית הראייה היא מנקודת מבט של אדם שעומד מאחורי אותה אישה המחפשת אוכל בפחי האשפה,הצלם לא נמצא רחוק ממנה וגבולות הפריים שלו הם בעצם פח האשפה שזה די ממוקד וברור,אין ארגון פריטים בתוך הפריים מפני שזאת לא תמונה מבוימת וכל מה שנראה בתמונה זה באמת איך שזה היה.

3)היבט קונוטטיבי-אני חושבת שיש מסר בתמונה שהוא בעצם להראות מה באמת קורה בחוץ לכל אותם אנשים שיושבים בבית רגל על רגל ונהנים מהחיים שלהם,להבין שאנחנו חיים בעולם קשה ולמי שיש חשוב שיעזור לאחר כי סך הכל כולנו תלוים במדינה אחד על השני ואם אנחנו לא נהיה מאוחדים המדינה לא תוכל להתקיים כראוי,אני לא יודעת אם לקרוא לזה "סמל מוכר" אבל כולנו הרי מכירים את הפח יודעים איך הוא נראה ורוב האנשים בחיים לא התקרבו אליו יותר מדי אלא נגעלו התרחקו וזרקו את שק האשפה כ3 מטרים לפחות מהפח בזריקה,אז זה סמל כזה בשבילנו וזה אולי עכשיו מראה לנו שאנשים רואים את זה בצורה אחרת בצורה שהיא לא רק לזרוק לפח האשפה אלא גם למצוא שם אוכל להביא הביתה.

4)הערכת הצילום-הצילום הוא צילום מעניין הצופה באמת מתחבר ורואה את זה כל כך קרוב,הצילום הזה נבחר כדי לזעזע או לפקוח את עיניי החברה והממשלה אפילו ולגרום להם להבין איפה אנחנו חיים וכמה קשה לחיות במדינה הזאת,אולי היה אפשר להביא צילום אחר שהוא צילום שבעצם מתקשר לנתונים נוספים המופיעים בכתבה והוא בעצם על זה שבחורף יש אנשים רבים שאין להם חימום בבית והם פשוט קופאים אז להביא תמונה של חסר בית עם חולצה קצרה רועד עם צמרמורות היה מעביר מסר חד וחלק ואולי את אותו מסר בדיוק שהתמונה הזאת העבירה ובעצם מעביר את המשמעות הגלויה שהיא לזעזע ולגרום לאנשים להבין שמשהו לא בסדר.

5)מידע חיצוני על הצילום-הצילום צולם במסגרת דוח אלטרנטיבי של עמותת "לתת" במטרה להציג את המציאות, כותרת הטקסט היא:"דוח עמותת "לתת"-אחד מכל שלושה ילדים בישראל עני".




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה