יום שלישי, 15 בדצמבר 2015

תמונה אישית וניתוח

תמונה אישית וניתוח

צילום:דניאל לוי
את התמונה הנ"ל אני צילמתי כשחזרתי מטיול צופים של חופש חנוכה בדרום,היינו בנסיעה חזור הביתה ואני נשענתי על החלון וניסיתי להירדם,ישבתי ככה כמה דקות עד שמשהו הפריע לי,הרגשתי גל חום מטורף מגיע מבחוץ,פקחתי את העיניים וראיתי מכונית נשרפת ממש אל מול עיניי!
ביקשנו מנהג האוטובוס וממרכזי השבט שלנו שירדו לבדוק אם הכל בסדר ואם לא קרה כלום.
הם ירדו דיברו עם אנשים למטה ואז עלו וסיפרו לנו,מסתבר שהסיפור היה שאמא והתינוק שלה נסעו לבקר משפחה,בדרך הם עצרו בתחנת דלק,האמא טענה כי הדלק ששמו לה כנראה לא היה הנכון וזה מה שגרם למכונית להידלק אם כי לא יודעים את הסיבה האמיתית.
היא מספרת שהתינוק היה במושב הבטיחות וכאשר הרכב החל להעלות באש היא עצרה בצד כהריחה ריח שרוף וניסתה לחלץ את התינוק שלה ממושב הבטיחות היא ממש הייתה בלחץ והסתבכה ולקח לה כמה דקות והיא פשוט יצאה מהאוטו כדי להגיע לצד השני של הרכב ולחלץ את התינוק שלה אבל פתאום האוטו התלקח במהירות מטורפת והיא הרגישה שהיא נשרפת רק מלהתקרב 10 מטר לרכב.
פתאום בריצה הגיע חייל,שכנראה היה באזור וחיכה לאוטובוס בתחנה וראה את התאונה מרחוק בלי לחשוב פעמיים הוא רץ לחלץ את התינוק הוא הוציא את התינוק והכל היה בסדר.
האמא הייתה מאושרת ולא ידעה איך להודות לחייל שהציל את חיי התינוק שלה.

בחרתי לנתח את התמונה לפי הערך העיתונאי של התצלום:
ברמת התוכן:מידע-התצלום לא מתאר את הסיפור ואי אפשר לדעת כלום ממנו אלא רק שמכונית נשרפה.


השפעה-התמונה לא תיחרט בראשם של אנשים דרך התמונה למרות שכשאני ראיתי את זה בעיניים שלי אני משוכנעת שאני אזכור את זה ושזה ייחרט בי.


מוקד-אין מסר בתצלום ולא ניתן לזהות במה מדובר.


פעולה-בתמונה קיימת פעולה ואין פה סטטיות מוחלטת מכיוון שהאש ממשיכה להתלקח.


אתיקה והגינות-הצילום הוא לא צילום שחורג מכללי האתיקה של הצילום ואין בו משהו פסול.


ברמה הטכנית:רקע-הרקע בתמונה לא משנה כלום,הוא חשוך ולא מובן.


מסגרת-אפשר לחתוך את המסגרת ועדיין יבינו מה הולך בתמונה.


קומפוזיציה ועיצוב-התצלום יעיל,אך היה ניתן להביא תמונה ברורה יותר אם הייתי יורדת מהאוטובוס לצלם מה שלא היה אפשרי בפניי כי לא נתנו לנו להתקרב.


כללים ונקודות מיקוד-התמונה לא תיהרס בהדפסה.


חדות-התמונה יחסית ממוקדת,היא די מטושטשת אך ניתן להבין מה קורה בתמונה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה