יום שלישי, 15 בדצמבר 2015

בחירת צילום הלם וניתוח

צילום הלם וניתוח






תמונה זו היא צילום הלם,מטרתה נורא ברורה והיא לזעזע את הצופה,אנחנו כצופים מרגישים תחושת כאב כאילו הסיטואציה מתרחשת לידנו או אפילו שאנחנו נמצאים בתוך האירוע.

בחרתי לנתח במודל חמשת השלבים:

1)התייחסות אישית-התמונה מעוררת בי זכרונות קשים לכתבה ולתקופה שבה אירע המקרה,גורמת לי להרגיש כאב שזה קורה במדינה שלי ועוד בסיטואציה כזאת מחרידה,התמונה מעבירה בי תחושת צמרמורת וכאב בעיקר.

2)היבט דנוטטיבי-רואים יד עם תפילין עליה,זווית הצילום היא קרובה ומיקום הדברים אמנם לא מבוים אבל נראה מבוים בשביל ליצור תמונת הלם,עולות בי אסוציאציות של כאב,פחד,טרור,בית כנסת,יהודים.

3)היבט קונוטטיבי-סמל שמוכר לנו הוא התפילין המסמל את תפילות הדת של הגברים,גם הציצית מזכירה לנו את הדת,המשמעות התרבותית למי שגר בארץ היא ישר המחשבה שזה כמובן מקרה טרור ושאין שום סיבה אחרת בה תהיה ציצית מרוחה בדם.

4)הערכת הצילום-צילום זה הוא צילום מאוד מעניין,צילום זה נבחר במטרה לזעזע את הציבור,לפקוח את העיניים של האנשים ולהבין שמדינת ישראל נהיית מדינת טרור,אם התחילו לעשות פיגועים בבית כנסת שהוא המקום הכי קדוש לנו לאן זה עוד יגיע??
אני חושבת שלא היה ניתן להביא תמונה טובה מזאת,אשר מעבירה צמרמורת בעיניי המתבונן בה ומעבירה בדיוק את תחושת הפחד והכאב.

5)מידע חיצוני על הצילום-האירוע קרה בשנת 2014,טבח בבית כנסת בשכונת הר נוף,שני מחבלים פרצו לבית הכנסת ותקפו מתפללים באמצעות סכינים וגרזנים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה